Portal
PORTALFORUMCHATSZUKAJPOMOCUŻYTKOWNICYGRUPYSTATYSTYKIALBUMDOWNLOAD
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM Strona Główna FIAT FREEMONT OPINIE FORUM
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Rdza pod klamką zewnętrzną
Autor Wiadomość
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2514
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2017-03-24, 21:47   Rdza pod klamką zewnętrzną

W temacie "Czy Twój Freemont rdzewieje" pisałem o rdzawym zacieku na karoserii z przodu. W prawych przednich drzwiach brakowało uszczelki pod klamką. Ocierała o lakier i doprowadziło to do początku korozji. Sprawę odkryłem w porę chyba tylko dzięki temu, że czasem woskuję karoserię.
Za osiem złotych kupiłem brakujący element. Kasjerka w autoryzowanym serwisie z dwóch stron oglądała rachunek. Pierwszy raz klient płacił poniżej 10 zł. Można? Można! ;)
Przez prawie dwa piwa kombinowałem jak zdjąć tapicerkę drzwi. Najpierw odkręciłem śubkę w uchwycie zamykania. Potem bezskutecznie podważałem plastik z różnych stron. Potem udało mi się wyjąć zaślepkę w klamce i zrobiłem się odważniejszy. Mocniej pociąganiem i kołki zaczęły puszczać. Odłączyłem wtyczki od sterowania szybami i głośnika. Bebechy drzwi miałem przed sobą. Od razu wpadła mi w oko klapka na wysokości klamki zewnętrznej. Tu się znowu zatrzymałem na dłuższą chwilę czy "dwa" ;)
Już wcześniej moją uwagę zwróciła naklejka na otworze w bocznej ścianie drzwi. Po krótkiej walce z samą klamką, odkleiłem czarny krążek (jaki kolor jest przy białym lakierze?) i znalazłem pod nim śrubę z łbem imusowym. Była odpowiedzialna za lewą, nieruchomą część klamki. Kiedy miałem ją w ręku, to jeszcze raz zerknąłem na schemat. Potwierdziłem sobie, że sama klamka nie jest przykręcona. Zablokowałem od środka mechanizm otwierania korkiem od wina i po chwili wszystko było rozmontowane. Prawdopodobnie dałoby się to zrobić bez zdejmowania tapicerki drzwi.
Potem przyszła kolej na... telefon do kolegi mającego warsztat samochodowy. Piotr przyszedł po chwili i okiem fachowca zerknął na całość. Kazał zabezpieczyć lakier dookoła taśmą, usunąć rdzę dezaktywatorem i zabezpieczyć lakierem.
Przystąpiłem do dzieła. Jestem w trakcie naprawy.
Jutro pokażę naszemu Mireksowi ;)
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 90909km Rok prod.: 2014
 
McNik 
ZNAWCA


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 656
Skąd: Katowice - Górny Śląsk
Wysłany: 2017-03-24, 23:00   Re: Rdza pod klamką zewnętrzną

ładnie to wszystko opisałeś. Szczególnie podoba mi się zdanie

maq napisał/a:
Zablokowałem od środka mechanizm otwierania korkiem od wina


Od wielu lat twierdzę, że picie wina ma swój urok. Teraz widzę, że nawet używany korek potrafi być użyteczny ;)
  Silnik: BRAK Skrzynia biegów: BRAK
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2514
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2017-03-25, 16:07   

Tak jest i sprawdził się doskonale ;)

Dzisiaj dałem drugą warstwę Epoxy. Potem zmieszałem w kapslu nieco farby srebrnej i czarnej. Bardzo mniej więcej zrobiłem szary kolor. Nie przykładałem się do tego, bo i tak nie będzie widać. Proces schnięcia przyspieszyłem opalarką. Potem przesunąłem nieco klamkę do przodu, bo ktoś ją źle zamontował. Trzeba do tego odkręcić śrubę znajdującą się pod klamką i drugą pod otworem do zablokowania nieruchomej części klamki. Potem dokręcamy w takiej kolejności jak napisałem. Prawdopodobnie zrobiono to odwrotnie i dlatego całość była przesunięta do tyłu. Sprawdziłem. Czy wszystko działa i założyłem z powrotem boczek drzwi.
Sprawa okazała się niezwykle prosta, ale teraz będę spał spokojnie.

Po wszystkim niestety się okazało, że rozładował się akumulator. Wóz stał całą noc z niedomkniętym drzwiami i ze dwie godziny słuchałem sobie radia. Teraz stoi pod prostownikiem. Zobaczymy co będzie.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 90909km Rok prod.: 2014
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2514
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2017-03-25, 20:38   

Kilka godzin podłączony do ładowarki motocyklowej i zapalił. Chodzi jak marzenie :)
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 90909km Rok prod.: 2014
 
mireks 
ADMIN



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 2879
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-26, 16:29   

I po spotkaniu.
Pogaworzyliśmy sobie trochę o samochodach i około forumowych sprawach 8-)
Dzięki za przysługę.
_________________
˙˙ǝɔuoɹpǝıq ʍ ʎɹnʇɐıʍɐlʞ ǝıɔɾndnʞ ǝıu
  Silnik: 2.0 MJ 140 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 98000km Rok prod.: 2012
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2514
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2017-03-26, 20:36   

I ja dziękuję za towarzystwo. Fajnie było się spotkać ;)
Akurat pierwsza warstwa lakieru mogła przeschnąć ;)

A serwisowanie tak mnie wciągnęło, że naprawiłem pompkę spryskiwacza przedniej szyby w Aurisie. Trzeba było odkręcić nadkole, wyjąc pompkę, potem ją rozebrać na kawałki. Dalej kąpiel w odrdzewiaczu i sklejenie na silikon. Przyczyną awarii była rdza. Znowu działa ;)
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 90909km Rok prod.: 2014
 
PolishVodka 
ROZKRĘCA SIĘ
PolishVodka



FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 20 Mar 2015
Posty: 27
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2017-03-26, 21:21   

?! Kiedyś były do kupienia takie książki "Konserwacja i obsługa FSO 1500" maq w odcinkach publikuje na forum ich współczesną wersję dotyczącą naszego modelu. Fajnie, że Ktoś ma pasję i poświęca DUŻO własnego czasu, żeby pokazać innym jak się coś robi zanim sami coś przypadkowo oderwią. SZACUN
_________________
chwile się nie paczysz i bum
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 43873km Rok prod.: 2014
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2514
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2017-03-26, 21:42   

Dziękuję ;)
Wiele rzeczy można zrobić samemu, dla przyjemności. Nie ma co jednak przesadzać i do serwisu też trzeba jeździć ;) Inaczej przegapi się coś, co nawet nie przyjdzie do głowy.

Kolega dzisiaj się przysiadł do mnie w garażu i opowiadał jak kupował do Civica pióra wycieraczek w serwisie, bo miał nieoryginalne. Zadzwonił, powiedzieli że po 40 zł, więc zamówił. Jak odebrał, to się okazało, że zapłacił za same gumki. Nie pasowały do piór, zatem musiał kupić i te. Były już jednak po 70 złotych. Przebolał i zapłacił. Przy samochodzie się okazało, że są bez adapterów. W salonie powiedzieli "oczywiście", te sprzedajemy osobno, po 60 zł sztuka.
Czasem warto się na czymś znać ;)
Dzięki temu, że wiele naprawiam sam, to i pewien ogląd spraw motoryzacyjnych posiadam. A od dziecka bardzo to lubię. W garażu odpoczywam ;)
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 90909km Rok prod.: 2014
 
wojcikpiotr 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 17 Lis 2016
Posty: 25
Skąd: B-B
Wysłany: 2017-04-02, 00:23   

No i poczytałem wątek i znalazłem... w obydwu przednich drzwiach pod klamką jest rdza... czeka mnie sesja na jak to się mówi "krzynkę" piwa w garażu... z innej strony, 2 lata i buda rdzewieje, to mi się osobiście niezbyt podoba.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 125000km Rok prod.: 2014
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1953
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-04-02, 00:41   

Sprawdź czy masz podkładki pod klamki - bez nich klamka uderza bezpośrednio w blachę i uszkadza lakier. Samo z siebie nie rdzewieje :-P
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
wojcikpiotr 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 17 Lis 2016
Posty: 25
Skąd: B-B
Wysłany: 2017-04-03, 00:05   

No więc ja mam trochę odmienną sytuację. Rdza pojawia się z przodu klamki. Pod nią jest kawałek czarnego plastiku, jakby podkładka, tyle że ona też się unosi z klamką, więc teraz nie wiem, czy to jest podkładka, czy jeszcze coś powinno jednak być na lakierze. Jak jest u Ciebie?

P.S. Zaślepka na wykroju drzwi w białym samochodzie też jest czarna :-)
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 125000km Rok prod.: 2014
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2514
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2017-04-03, 09:36   

Na klamce z przodu podkładka unosi się razem z nią. Po stronie drugiej zostaje na drzwiach. Proponuję wyjąć klamkę i zobaczyć. Jeżeli masz gwarancję, to nie zawracać sobie głowy i jechać do serwisu. Niech oglądają i decydują.
U mnie sprawa dotyczyła uszkodzenia spowodowanego brakiem izolatora. Prawdopodobnie ktoś kiedyś tam zaglądał, a potem wszedł w wiadro ze śrubkami, wszystko się rozsypało po garażu i założył to co znalazł. Inaczej też bym pojechał do serwisu.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 90909km Rok prod.: 2014
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1953
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-04-04, 00:16   

Jutro zrobię zdjęcia, jak jest u mnie (przebieg 110kkm), ale po oglądnięciu, na pierwszy rzut oka nic, oczywiście brud jak najbardziej. Po wyczyszczeniu szmatką - czysty lakier. Ale nie miałem czasu oglądać dokładnie.
I rzeczywiście, osłona w przedniej części klamki podnosi się razem z klamką - u mnie jest to miękki kawałek gumy.
Myślę, iż jak jakiś drobny, trący syfek się tam dostanie, to w połączeniu z ew. solą, może spowodować przetarcie - więc chyba raz na jakieś mycie należałoby dokładnie oczyścić klamki...

Natomiast bez tych gum - uszkodzenie lakieru gwarantowane szybko.
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
Zigor 
CZŁOWIEK FORUM


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sie 2015
Posty: 172
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2017-04-04, 08:50   

U mnie również wyszło po tej zimie, niestety z jednej strony są już purchle :( Zareklamuję i zobaczymy co dalej :/
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 105000km Rok prod.: 2012
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2514
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2017-04-04, 09:43   

Wychodzi na to, że warto tam zerknąć w każdym samochodzie. Ciekawe czy nie da się jakoś zabezpieczyć. Kłopot w tym, że jeżeli korozja się zaczyna od wewnętrznej strony blachy, to nie da się ocenić bez zdjęcia mechanizmu klamki. Najprawdopodobniej przyczyną korozji jest uszkodzenie lakiery na krawędzi podczas montażu.
Będę niedługo u blacharza samochodem żony, bo wczoraj w nim zaparkowała Honda, to może podpowiedzą jak to zabezpieczyć. Moim zdaniem jednak należy przynajmniej zdjąć klamki z wszystkich drzwi i dokładnie obejrzeć krawędzie blachy. Prysnąć na to Epoxy i można składać. Teoretycznie klamki można zdjąć bez rozkręcania tapicerki drzwi.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 90909km Rok prod.: 2014
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group